Питання та відповіді

Як обрати каюту та в чому відмінності?
Що таке каюта на гарантії (GTY)?
Щодо морської хвороби. Наскільки це може ускладнити подорож?
Який контингент людей найчастіше відправляється в круїзи?
Чи правда, що ціни в магазинах на круїзних лайнерах нижче, ніж на березі і чому?
Чи є інтернет на борті? Скільки він коштує?
Як відбувається посадка на корабель?
Які додаткові витрати будуть у мене на борті? Скільки грошей з собою брати?
Чи повинен я обов'язково брати участь у навчальній тривозі на кораблі, якщо раніше я вже проходив подібний інструктаж?
Навіщо збирають паспорти у громадян України під час круїзу?
Чи правда, що на борту кораблів не можна розплатитися готівкою?
Чим зайнятися дітям і підліткам на борту?
Що таке сервісний збір, чи обов'язково його платити?
Де можна палити на борті?
Які речі взяти з собою круїз?
Як відбувається закінчення круїзу?
Які розетки в каюті?
Якщо необхідно випрати і попрасувати речі, де я зможу це зробити?
Чи потрібно платити за шезлонги біля басейну?

Чи можливо відзначити на борті день народження або іншу святкову дату?

Як обрати каюту та в чому відмінності?
Умовно всі категорії кают можна розділити на внутрішні - найекономічніші каюти, в них є всі необхідні зручності, проте освітлення буде тільки штучним. За поширеним переконанням, внутрішні каюти розташовуються на нижніх палубах круїзного корабля. Це не так, внутрішні каюти є і на верхніх палубах. Наступна категорія - каюта з вікном. У каюті може бути не тільки вікно, але і ілюмінатор, та слід пам'ятати, що з міркувань безпеки вікна на круїзному лайнері не відкриваються. Далі більш висока категорія - каюта з балконом, персональний балкон дозволить вам насолоджуватися видами та свіжим морським повітрям, не залишаючи каюту. І найвища категорія - це сьюти, їх відрізняє збільшена площа, додаткові привілеї та високий клас обслуговування.

Що таке каюта на гарантії (GTY)?
При бронировании часто предлагаются специальные тарифы – каюта на гарантии, это означает, что вы бронируете каюту определенной категории (внутреннюю, с окном, балконом и т.д.), но точный номер каюты и ее расположение узнаете только накануне путешествия. Этот тариф своеобразная фортуна, так как зачастую вы можете получить каюту категорией выше, чем бронировали. Если для Вас нет принципиального значения расположение каюты на корабле, то этот тариф подойдет для Вас. Однако помните, что при бронировании каюты с окном, Вам может достаться каюты с ограниченным видом.

Щодо морської хвороби. Наскільки це може ускладнити подорож?
Сучасні круїзні судна обладнанні спеціальними стабілізаторами розхитування, спрямованими на утримання корабля в стійкому положенні навіть в доволі сильний шторм. Ви також можете полегшити собі подорож та захистит себе від неприємних відчуттів, придбавши акупунктурні браслети заздалегідь або на борту судна, також на Ресепшені Вам можуть запропонувати таблетки від морської хвороби.

Це міф, що на борту круїзних кораблів подорожують тільки заможні люди похилого віку.
Круїзи з кожним роком стають все більш доступним видом відпочинку і набувають популярності у молоді та сімей з дітьми. Демократичність в одязі і поведінці - ось відмінна риса сучасних круїзерів.

Чи правда, що ціни в магазинах на круїзних лайнерах нижче, ніж на березі і чому?
Прогрес не стоїть на місці, і поряд з телефонним зв'язком пасажири мають можливість користуватися інтернетом під час круїзу. Вартість інтернет послуг потрібно уточнювати додатково, за останні роки більшість круїзних компаній обладнали свої кораблі можливостями бездротового інтернет зв'язку, так що багато круїзних кораблів пропонують підключення по wi-fi або традиційне з інтернет-кафе. Так як кораблі забезпечені супутниковим зв'язком, то якість зв'язку може бути різним, у залежності від положення корабля, і швидкість інтернет з'єднання не такою швидкою, як на суші.    

Чи є інтернет на борті? Скільки він коштує?
Прогресс не стоит на месте, и наряду с телефонной связью пассажиры могут пользоваться интернетом во время круиза. Стоимость интернет услуг нужно уточнять дополнительно, за последние годы большинство круизных компаний оснастили свои корабли возможностями беспроводной интернет связи, так что многие круизные корабли предлагают подключение по wi-fi или традиционное из интернет-кафе. Так как корабли обеспечены спутниковой связью, то качество связи может быть разным в зависимости от положения корабля, и скорость интернет соединения не такой быстрой, как на суше.  

Як відбувається посадка на корабель?
Після прибуття в порт на багажі повинні бути розміщені спеціальні бирки, за вказаною на них інформації Ваш багаж буде доставлений Вам в каюту. Як правило, багажні бирки видаються разом з круїзними документами, щоб Ви наклеїли їх заздалегідь на багаж. Однак якщо в порту у Вас не виявиться бирок, не хвилюйтеся, просто покажіть круїзні документи працівникам багажної служби, вони видадуть Вам бирки безпосередньо в порту і самі їх прикріплять, написавши на них номер Вашої каюти. Багаж буде доставлений до дверей Вашої каюти (зазвичай не пізніше ніж через годину після відплиття). Залиште при собі тільки ручну поклажу з найнеобхіднішими і цінними речами. У разі якщо Ваш багаж затримався, підійдіть до стійки інформації в центральному холі корабля, можливо, Ваші бирки відклеїлися або були заповнені нерозбірливо Час початку посадки на корабель зазначено у Вашому круїзному квитку. Зайшовшо до терміналу порту, дотримуйтесь вказівників з логотипом і назвою Вашого корабля в зоні реєстрації. На стійці реєстрації Ви надаєте закордонний паспорт, круїзні квитки і заповнену медичну анкету. На реєстрації у Вас запитають, як Вам буде зручно оплачувати рахунки - готівкою або кредитною карткою. Якщо готівкою, то просто буде зроблено відповідну позначку в системі і Вашому квитку. Якщо ж кредитною карткою, то дані Вашої кредитної карти занесуть в систему. Згодом всі Ваші платежі на борту буде списано саме з цієї карти. Зверніть увагу, що на карті повинно бути достатня кількість коштів. Якщо коштів на картці не вистачить, процес закриття рахунку після закінчення круїзу може ускладнитися. Відразу після посадки Ви можете користуватися рестораном зі шведським столом на борту судна. Каюти для заселення будуть готові пізніше, про час, коли Ви зможете розміститися у Вашій каюті, Вам повідомлять на кораблі.

Які додаткові витрати будуть у мене на борті? Скільки грошей з собою брати?
Це питання задають доволі часто, універсальної відповісти на нього немає. Мінімальні додаткові платежі на борту: чайові персоналу (обов'язковий збір, який списується автоматично), безалкогольні та алкогольні напої (газовані напої, мінеральна вода, свіжовичавлені соки, особлива кава, вино, пиво і т.п.). Також до витрат можна віднести придбання в магазинах на лайнері, витрати в казино, послуги в спа-салоні, придбання фотографій, відвідування альтернативних ресторанів. Однак цей список загальний, все залежить від Ваших інтересів та уподобань.  

Чи повинен я обов'язково брати участь у навчальній тривозі на кораблі, якщо раніше я вже проходив подібний інструктаж?
Навчальна тривога - це обов'язкові навчання з евакуації пасажирів у разі екстрених ситуацій, вона проводиться в перший день круїзу. Точний час проведення навчальної тривоги вказується в щоденній програмі дня. Навчальна тривога є обов'язковою для всіх пасажирських морських перевезень і ставиться обов’язково до виконання перевізникам відповідними міжнародними та національними угодами. Відразу після сигналу, всі служби на кораблі будуть зупинені, в коридорах буде стояти персонал, який буде вказувати вам шлях до місця збору. По прибуттю займіть місце, згідно з вказівками інструкторів. Буде проведено стислий інструктаж на випадок евакуації.

Навіщо збирають паспорти у громадян України під час круїзу?
Прикордонні власті кожної країни, в яку заходить корабель, перевіряють наявність усіх необхідних віз у пасажирів. Для відвідування більшості країн нашим співвітчизникам потрібні візи, і за для того, щоб позбавити пасажирів від особистої перевірки документів, у кожному порту, корабельні служби вилучають паспорти при посадці, видаючи при цьому офіційну довідку про вилучення паспорта , і також пред'являють документи самостійно прикордонникам. У низці портів у Вас обов'язково повинен бути оригінал паспорта, в цьому випадку Вам видадуть його напередодні заходу в такий порт, а потім зберуть назад. В останній день круїзу Вам буде повернуто паспорт.

Чи правда, що на борту кораблів не можна розплатитися готівкою?
На борту судна всі розрахунки здійснюються за допомогою безготівкових платежів за Вашою бортовою картою, яку Ви отримуєте за реєстрації в порті. Картка має магнітний шар, на який записуються всі суми, витрачені туристом на борті корабля. Таким чином, на всіх круїзних лайнерах діє безготівкова система розрахунків, тому для туристів буде відкрито персональний рахунок, на який будуть заноситися всі його витрати. Рекомендуємо забирати всі рахунки, одержані при оплаті речей або послуги, це допоможе Вам чітко знати, скільки Ви витратили і не перевищити суму тих коштів, якими Ви володієте. Рахунки також допомагають у разі конфлікту з адміністрацією круїзу, у разі виникнення помилки з нарахування оплат. Готівка приймаються на борті судна тільки на території казино.

Чим зайнятися дітям і підліткам на борту?
Обираючи круїз, зверніть увагу менеджера, що вам потрібно обрати круїзну компанію з великою кількістю розваг для дітей. Більшість круїзних компаній класу «Стандарт» мають всі необхідну інфраструктуру, щоб маленькі гості не занудьгували: від дитячих клубів зі спеціальними аніматорами, ігровими приставками, спеціальними заходами та меню до справжніх аквапарків, гір для скелелазіння і т.п. Однак дитячі клуби не працюють під час стоянки в порту, тому дозвілля у порті Вам доведеться планувати самостійно.

Що таке сервісний збір, чи обов'язково його платити?
Сервісний збір іноді ще називають чайовими на борту. Однак на відміну від чайових на березі - на борту круїзного лайнера сума сервісного збору прописана чітко за кожен день обслуговування і знімається централізовано. Це традиційна практика в індустрії круїзного відпочинку, так як з отриманих коштів формується заробітна плата обслуговуючого персоналу на круїзному кораблі: стюардів, покоївок і метрдотелів. Ця плата є обов'язковою, якщо у Вас виникають якісь проблеми з обслуговуванням, будь ласка, зверніться на Ресепшен.

Де можна палити на борті?
Паління на борті судна обмежене. Останнім часом обмеження стають суворіше відповідно до європейської та американської політики щодо обмеження паління в громадських місцях. Дозволено палити в спеціально відведених місцях на відкритих палубах. У більшості громадських місць на круїзному кораблі паління заборонено. Політика паління в каютах залежить від круїзної компанії. Паління у внутрішніх каютах та каютах з вікнами суворо заборонено! Паління на балконах кают дозволено лише у деяких круїзних компаній. Уточнюйте це питання при бронюванні круїзу.

Які речі взяти з собою круїз?
У кожної круїзної компанії є свої вимоги до дрес-коду, тому проконсультуйтеся з менеджером перед відправленням про те, чи є формальний дрес-код на кораблі. Однак в основний час загальні рекомендації будуть такі: Вам можуть відмовити ввечері в відвідуванні ресторану, якщо Ви одягнені в джинси, шорти та майки. Заборонено відвідування ресторанів, барів і місць відпочинку (крім верхньої палуби) в купальних костюмах. Увечері на відкритих палубах може бути прохолодно, захопіть більш теплий одяг. Якщо у круїзної компанії є формальні вечори з вечірнім одягом, то для дам це передбачає коктейльну або вечірню сукню, а для чоловіків костюм з темної тканини, піджак при відвідуванні ресторанів «a la carte» обов'язковий. Залежно від маршруту і тривалості круїзу, на борті буває від одного до трьох вечірніх заходів з суворою формою одягу. Ці правила відносяться до ресторанів, в яких обслуговують по меню, якщо Ви не в настрої одягатися ввечері, Ви можете відвідати ресторан- шведський стіл, де правила менш суворі.

Як відбувається закінчення круїзу?
Час висадки. В кінці круїзу Вам буде надано лист, де буде вказано, в який час будуть висаджуватися пасажири Вашої каюти, до якого моменту Вам потрібно звільнити каюту, про місце, де буде оголошуватися номери груп, а також багажні бирки. Іноді, в круїзах окремих круїзних компаній, під час круїзу надають опитувальні листи, де Ви вказуєте, який час висадки Вам буде зручніше. Зазвичай висадка відбувається по групах, які позначаються кольорами (жовтий, червоний і т.п.) або цифрами (за номерами палуб). Зверніть увагу, що у деяких круїзних компаній можлива висадка в будь-який час вранц,і в разі, якщо Вам не потрібна допомога в доставці багажу, тобто якщо Ви згодні нести свій багаж самі. Фінальний розрахунок. Перед висадкою потрібно буде закрити свій бортовий рахунок, для цього потрібно звірити фінальний рахунок, який доставлять Вам в каюту в кінці круїзу, будь ласка, звірте всі витрати, зазначені в цьому рахунку. У разі якщо у Вас є питання до рахунку, Вам необхідно звернутися на Ресепшен, щоб врегулювати їх до завершення круїзу. Якщо Ви реєстрували пластикову карту при посадці, всі витрати на борту будуть автоматично списані з Вашої картки. Якщо Ви залишали бортовий депозит готівкою, Вам потрібно вранці перед висадкою підійти до стійки адміністратора, і або доплатити необхідну суму до депозиту, або отримати решту . Завершивши розрахунки, Ви можете зійти з корабля, в іншому випадку Вас просто не відпустять на берег. Також пам’ятайте про отримання паспорта після закінчення круїзу! Багаж. В останній вечір круїзу, Ви повинні зібрати свої валізи і, наклеївши на них багажні бирки, виставити багаж в коридор не пізніше часу, зазначеного в програми дня (зазвичай це перша година ночі). Будь ласка, не здавайте в багаж, а залиште в ручній поклажі: цінності, гроші, якщо необхідно - ліки, фото і відео апаратуру, документи та інші необхідні речі. Свій багаж Ви отримаєте на березі після того, як зійде з корабля.

Які розетки в каюті?
Як правило в каюті розташовані розетки європейського і американського зразка 220/110 V. При можливості візьміть развітлювачи в круїз, так як електронної техніки дуже багато, і розеток для зарядки може на всіх не вистачити. Звертаємо увагу, що заборонено використовувати в каюті нагрівальні прилади: електрочайники, праски, щипці для волосся і т.п.

Якщо необхідно випрати і попрасувати речі, де я зможу це зробити?
Послуги прання і прасування на більшості круїзних лайнерах організовані також, як і в готелях. Прайс-лист на послуги буде перебувати в каюті. Спеціальний захисний мішок зазвичай залишений в шафі. Речі, які потрібно випрати, необхідно скласти в цей спеціальний пакет. Звертаємо Вашу увагу, що речі, які Ви помістили туди, будуть забрані для прання при наступній прибирання, а сума за послугу автоматично списана з бортового рахунку.


Чи потрібно платити за шезлонги біля басейну?
Шезлонги надаються безкоштовно, єдине прохання не займати їх особистими речами під час тривалої відсутності. Крім того, біля басейнів вам буде надано пляжні рушники, які необхідно буде повернути на місце після відпочинку.

Чи можливо відзначити на борті день народження або іншу святкову дату?
Так, при бронюванні круїзу робиться позначка, що у Вас у круїзі буде святкова подія. Будь ласка, не забудьте розповісти про це менеджеру при бронюванні. Деякі круїзні компанії роблять приємний бонус для своїх гостей безкоштовно. Зазвичай це святковий торт, який доставляють в каюту або вітають в ресторані. У будь-якому випадку при бронюванні доступні різні пакети з привітаннями гостей в круїзі, будь ласка, уточніть їх вартість і доступність у свого менеджера.