Що таке сервісний і портовий збір

Що таке сервісний і портовий збір?

При оплаті круїзу в додаткових платежах зустрічаються такі поняття, як сервісний і портовий збір. У чому їх відмінність, чому вони завжди вказуються окремо і чи можна уникнути їх оплати?

Портовий збір
Круїзний лайнер оплачує при заході в кожен порт плату за стоянку - портові такси. Це обов'язковий збір для  будь-якого судна  в порту. Сума цих зборів залежить від кількості портів, в які буде заходити лайнер під час круїзу, а також від величини цих зборів в кожному порту. Портові збори оплачують всі пасажири судна, навіть діти. За прийнятою в круїзній  індустрії практиці  портові збори вказуються окремо від круїзного тарифу, іноді в рекламних цілях або для зручності клієнтів, круїзна компанія включає портові збори у вартість круїзу, проте коли ви отримаєте підтвердження вашого замовлення при оплаті круїзу, в ньому буде окремо вказано портовий збір , так як будь-які знижки та промо-акції на нього не поширюються.

Сервісний збір
Сервісний збір іноді ще називають чайовими на борту. Однак на відміну від чайових на березі - на борту круїзного лайнера сума сервісного збору прописана чітко за кожен день обслуговування і знімається централізовано. Це традиційна практика в індустрії круїзного відпочинку, так як з отриманих коштів формується заробітна плата обслуговуючого персоналу на круїзному кораблі: стюардів, покоївок і метрдотелів.

Від чого залежить розмір сервісного збору на круїзному лайнері
Розмір сервісного збору залежить від круїзної компанії, з якою ви подорожуєте, тривалості маршруту (чим довше, тим менше оплата за кожен день) і віку пасажира (маленькі діти, як правило, звільнені від оплати сервісного збору). Також розмір сервісного збору залежить від класу вашої каюти, чим вище клас обслуговування, тим вище будуть чайові, що логічно - вас обслуговує додатковий персонал. Про все це відомо ще до початку подорожі.

Як оплачують сервісний збір на круїзному лайнері
У деяких круїзних компаній ви можете оплатити його  заздалегідь при бронюванні круїзу, щоб не тримати в голові, скільки ще грошей знімуть з вашого бортового рахунку  під час подорожі.
Найчастіше суму сервісного збору додають до вартості Вашого бортового рахунку на судні і знімають щодня. Централізована система сервісного збору зручна для самих пасажирів, оскільки позбавляє від необхідності кожного разу залишати чайові готівкою. Причому на сучасних круїзних лайнерах відсутня практика обороту готівки на борту. Якщо ви хочете заохотити когось особисто, ви завжди можете це зробити, залишивши готівку  безпосередньо вподобаному вам члену команди або вказати окремим рядком чайові при оплаті послуг бортовою картою.
Однак на річкових лайнерах поширена інша практика: в кінці подорожі Вам принесуть спеціальний конверт, в який Ви можете покласти чайові за всю подорож.
Зверніть увагу, що оплата чайових у деяких круїзних компаній вже включена у вартість круїзного тарифу. Як правило, така практика характерна для круїзних компаній класу Люкс.

Якщо Ви хочете відмовитися від чайових в круїзі
Сервісний збір можна віднести до обов'язкових платежів, хоча у деяких круїзних компаній формально він необов'язковий. Для відмови від оплати чайових повинна бути вагома причина. Якщо Ви не задоволені обслуговуванням на борту, Вам необхідно звернутися на ресепшн зі скаргою та обґрунтувати причину, по якій Ви відмовляєтеся від оплати чайових.